Een mooi verhaal tovert die glimlach tevoorschijn


IMG_2376

Een zanger hoort zijn eigen liedje op de radio en de architect ziet zijn eigen gebouw als hij door de stad loopt. Of ze dat leuk vinden weet ik niet. Als journalist en verhalenverteller lees ik mijn eigen verhalen meestal niet terug. Ergens is dat gek, want het is toch leuk om het eindresultaat in optima forma aanschouwen? Na het schrijfproces kan ik de inhoud wel dromen want schrijven is hard werken. Teruglezen hoeft dus niet zo nodig.

Soms komt eigen werk toch op onverwachte wijze terug. Zo liep ik vorige week na een afspraak terug naar mijn fiets. Ik speurde in de fietsenzee naar mijn eigen exemplaar en ik zag in een keer het fietskussen van BodaBoda.nl. Het doemde op als een exotisch onbewoond eilandje. Ondanks dat het net begon te regenen kwam er een glimlach op mijn gezicht tevoorschijn.

De glimlach komt voort uit de goede herinneringen die ik bewaar aan het maken van dat verhaal. Twee enthousiaste Utrechtse studenten vertoefden een poosje in Kenia en kwamen er in aanraking met het fenomeen fietskussen. Waarom die kussens niet verkopen in het land dat wereldkampioen fietsen is? Het idee van de studenten startte vanuit de studentenkamer die vol stond met dozen vol zadels en mondde uit in een bedrijf dat nog steeds bestaat. De kussens zijn niet langer alleen in de webwinkel te bestellen, maar ze zijn ook fysiek verkrijgbaar in winkels op tientallen locaties in Nederland en België. Telkens als ik zo’n fietskussen zie, ben ik gelijk vrolijk want het is en blijft een mooi ondernemersverhaal. Een regenbui doet daar niks aan af.

Hele verhaal lezen

In 2012 schreef ik voor het DUB (digitale universiteitsblad van de Universiteit Utrecht) het verhaal over de twee Utrechtse studenten die fietskussens verkopen. Het verscheen in een serie over studenten die naast hun studie een eigen bedrijfje bestieren.

Lees hier het hele verhaal over de fietskussens.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Contentmarketing, ondernemen, Utrecht, Verhalende journalistiek en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

