Pratende muren


IMG_2407.jpg

 

Even koffie drinken? Het is misschien wel de meest gestelde vraag van werkend Nederland. Werken vanuit huis heeft zo zijn voordelen, maar een praatje bij de koffieautomaat is er niet een van. Omdat de muren niet terug praten pak ik mijn schoenen en trek een zomerjas aan. Buiten prikt de zon mijn huid. Het is boven de tien graden en ondanks dat het januari is voelt het als de lente.

Het is ongeveer vierhonderd meter lopen van huis naar mijn favoriete koffiebar bij station Overvecht: Coffeemania. Ik ben groot fan van de glijbaan die daar bovenaan de trap begint en eindigt naast de deur van de koffiebar waar je de geur van verse koffie ruikt.

In de zaak sluit ik aan in de rij. De barista draagt een fraai bruin schort. Multitasken is hem niet vreemd. Hij perst sinaasappels en ondertussen belt hij met iemand. De telefoon klemt hij ouderwets tussen hoofd en schouder.

Dan ben ik aan de beurt. Wat het mag wezen? Ik heb zin in vet dus ik bestel een cappuccino. Buiten flitsen de intercity’s voorbij en binnen maalt de barista bonen. De chromen koffiemachine blikkert in de zon. Ze gromt bij het tappen van de koffie. Melk opschuimen. Et voilà, een perfecte cappuccino.

Na het afrekenen gaat de barista verder met het lappen van zijn ramen. Die zijn vies en daar kijkt hij al de hele dag tegenaan. Hij verzet zijn trapje. Het binnenvallende zonlicht is onverbiddelijk voor al dat vuil. Ik vraag hem wat de meest verkochte koffie is. Cappuccino en koffie verkeerd. Nederlanders houden van melk. Uit de keuken achter de bar klinkt het gerinkel van kopjes. Op de achtergrond zingt Nick Cave een duet met Kylie Minoque. ‘Where the wild rosse grow’. Bij Coffeemania in Overvecht praten de muren gelukkig wel. En de mensen ook.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

