Het eerste Overvecht Kwartetfestival


——————————-PERSBERICHT—————————————————————

Burgemeester Van Zanen opent Overvecht Kwartetfestival

Utrecht Overvecht – Op zaterdag 21 mei vindt in Park de Watertoren in de Utrechtse Wijk Overvecht het eerste Echt Overvecht Kwartetfestival plaats. Ook Burgemeester Jan van Zanen komt een potje kwartetten en hij neemt het eerste exemplaar in ontvangst. Dit gebeurt stipt om 14:15 uur. Op twintig kleedjes spelen bewoners uit de wijk samen het enige echte Overvecht Kwartetspel tussen 14:00 uur en 17:00 uur. Zo leren zij de wijk en elkaar beter kennen.

Wat is er nu leuker dan een potje Overvecht-kwartet in het park? Van jong tot oud, iedere inwoner uit de wijk is welkom om samen kwartet te spelen. “Het Kwartet Festival draait om plezier, verhalen uitwisselen en mensen leren kennen. Kortom, puur plezier op een kleedje”, zegt journalist en buurtbewoner Simon de Wilde, bedenker van het Overvecht Kwartetspel en medeorganisator van het festival. Voor de oudere mensen die niet op een kleedje kunnen zitten, is er plek aan een picknicktafel. Er zijn koekjes, limonade en er is live akoestische muziek, verzorgd door leerlingen van het Creative College uit Overvecht.

Wijk leren kennen

Naast plezier op een kleedje is het Overvecht Kwartetfestival een leuke en laagdrempelige manier om je eigen wijk nog beter te leren kennen. Hoeveel scholen staan er eigenlijk in de wijk? Spelers kunnen hun favoriete plek of gebouw in de wijk delen. “Als ik mensen vertel dat er een Joodse begraafplaats in de wijk ligt, kijken ze nogal verbaasd. Het is misschien wel het best bewaarde geheim van Overvecht,” zegt Simon de Wilde. Op deze manier komen de prachtigste verhalen over Overvecht vanzelf boven drijven. “Er gebeuren ook een hoop mooie dingen in de wijk en met het kwartetspel en het festival zetten we de wijk in het zonnetje”, aldus De Wilde.

Uniek Kwartetspel

Het kwartet waarmee gespeeld wordt is een uniek kwartet met categorieën als verrassend Overvecht, parken en historische plaatsen. Het kwartetspel is ook te koop voor 8 euro. Woningcorporatie Mitros gaat nieuwe huurders in de wijk een kwartspel aanbieden. “Deze zomer bedacht ik dat het leuk zou zijn als Overvecht een eigen kwartet zou krijgen. Tussen kerst en oud en nieuw ontwikkelde ik een prototype en mensen die ik het liet zien reageerden super enthousiast. Op social media werden mijn posts goed gedeeld, wel 40.000 keer en toen besloot ik het spel uit te geven”, zegt De Wilde.

————————————EindePERSBERICHT————————————————–

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Simon de Wilde, de bedenker en uitgever van het Overvecht Kwartet. Hij organiseert het festival samen met Stichting Echt Overvecht. Tel: 0641491862. Email: simon.dewilde@gmail.com

Meer informatie over het Overvecht kwartet:

https://simondewilde.wordpress.com/het-overvecht-kwartetspel/

 

IMG_2652 IMG_2653

 

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

