Laatste blogpost


De Dorpspomp begon en eindigt met de Watertoren.

Beste lezer,

Voor wie mijn blog over Overvecht regelmatig bezoekt, zal dit geen nieuws zijn. Ik stop met mijn blog over Overvecht. Er verschenen de laatste paar jaar steeds minder blogs over Overvecht. Dit kwam omdat ik na een aantal jaren te hebben gewerkt als journalist en tekstschrijver ook andere wegen in ben geslagen. Zo haalde ik een bevoegdheid als docent en stond ik parttime voor de klas. En ik richtte samen met mijn partner De Kwartetwinkel op. En in de nabije toekomst start ik met een nieuw bedrijf waarin ik het lesgeven en schrijven combineer.

Eerste blogpost
In de hoogtijdagen van het blog schreef ik wekelijks een of meerdere berichten over de wijk. Dat deed ik altijd met veel plezier. In de eerste plaats was de Dorpspomp bedoeld om me te verdiepen in de online wereld. Op een druilige zondagmiddag stuitte ik bij Park de Watertoren op een bordje met het verhaal achter de watertoren. Ik ben historicus dus mijn hart maakte een sprongetje. De eerste blogpost was een feit.

Grappigste verhaal
Het meest grappige verhaal op dit blog is tevens de post die het meest gelezen is. Dit is het verhaal over de glijbaan bij Station Overvecht. Dit ging viral. Mijn blog was aanleiding voor het NOS journaal om te komen filmen. Het blog vertaalde ik in het Engels en bezoekers uit alle landen lazen het. Er stond zelfs een linkje naar het artikel op de Huffington Post.

Echte ontmoetingen
Wat de blog me ook bracht waren naast online reacties van lezers ook ‘echte’ ontmoetingen. Online zichtbaarheid betekent offline connecties. Zo heb ik klussen gekregen en uitnodigingen voor bijeenkomsten.

Nieuw bedrijf
Inmiddels verleg ik mijn focus weer richting het ondernemen. Daarbij combineer ik mijn ervaring en vaardigheden als tekstschrijver en docent. De link met Overvecht is dat ik nog altijd in de wijk woon. En als bestuurslid van Stichting Echt Overvecht (we geven huis-aan-huis blad Dreefnieuws uit) ben een betrokken bewoner.

Omdat de energie gaat zitten in het nieuwe bedrijf sluit ik dit blog. Omdat de posts nog altijd veel gelezen worden laat ik de site staan. Bij wijze van archief of naslagwerk over Overvecht.

Beste lezer, het ga je goed.

Simon de Wilde | Dorpspomp Overvecht | 2010-2020

PPS Als je een vraag hebt of contact wil stuur me dan een mailtje.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie