Glijbaan station Overvecht


Het is eindelijk zo ver. Vanaf vandaag kun je op station Overvecht de glijbaan nemen in plaats van de trap om de trein te halen. Werkmannen legden de laatste hand aan de glijbaan en zij wisten te melden dat er al twee mensen gebruik hebben gemaakt van de transferversneller zoals de glijbaan officieel door ProRail wordt genoemd. Het is een uniek in Nederland. Helaas begon het net te regenen toen ik arriveerde en heb de glijbaan nog niet getest. Klaas Schotanus van HIK-Ontwerpers had hem toen al getest. Hij is blij met het resultaat.

Over Wilde Inkt

Mijn woning staat in Overvecht. Inmiddels woon ik al zo'n drie jaar in de wijk. Met veel plezier. Een paar jaar geleden in mijn studententijd woonde ik er anti-kraak. Na een uitstapje naar Ondiep ben ik, inmiddels afgestudeerd, weer neergestreken in Overvecht. Sinds kort tik ik deze blog. Waarom? Omdat ik dat leuk vind om te doen. Ik houd mijn ogen open en dit deel ik met een ieder die het lezen wil. Het zijn simpele, alledaagse zaken die ik tegenkom als ik door Overvecht loop, fiets of rijd met de auto. Ja, mijn blog komt voort uit alles wat er gaande is in Overvecht. Lang geleden werd nieuws uitgewisseld bij de dorpspomp. Anno 2010 haal je het laatste nieuws van internet. Als je een nieuwtje hebt dat je wil delen kun je een reactie achterlaten of een e-mail sturen naar info@wilde-inkt.nl. Ook ben ik benieuwd naar meningen over de blog en suggesties om het beter te maken. Ik vind het ook leuk als je een gastblogpost wilt verzorgen. In Overvecht wonen 30.000 mensen, evenveel als in een middelgrote provinciestad. Veel van deze steden hebben een regionale editie van een dagblad. Overvecht is een wijk en heeft geen aparte nieuwsvoorziening. Aangezien de oplage van geprinte media al jaren onder druk staan en op het internet allerlei mogelijkheden zijn om je te uiten ben ik ook dit blog gestart. Een nieuwsvoorziening voor Overvecht. Mensen houden van verhalen en in Overvecht zijn genoeg verhalen te vinden. Tot slot ben ik onlangs gestart met mijn eigen bedrijf Wilde Inkt. Ik doe als journalist momenteel klussen voor Reed Elsevier Business, het Financieele Dagblad, Sprout en het Algemeen Dagblad. Je kunt ook een kijkje nemen op mijn zakelijk site: wilde-inkt.nl.
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

25 reacties op Glijbaan station Overvecht

  1. Marjelle zegt:

    Dit soort dingen toveren een glimlach op m’n gezicht, het heeft ook iets typisch Nederlands mss, waar ter wereld vind je een glijbaan op het station. ;) En om het NS-woord ‘transferversneller’ moest ik ook al grinniken. Succes met testen!

  2. Wilde Inkt zegt:

    Hoi Marjelle,
    Inmiddels kan ik vertellen dat de glijbaan heerlijk glijdt! Al nemen de meeste mensen toch nog de trap.

  3. Marjelle zegt:

    Dan doet ‘t z’n naam eer aan! ;)

  4. Pingback: Taking The Slide of the Day - The Daily What

  5. Pingback: funnny | Weekly Pop Culture Funny Pictures

  6. Pingback: Taking The Slide of the Day | b4BreakFast

  7. Pingback: Groeten uit Holland! « These Wooden Ideas

  8. striving4equilibrium zegt:

    Bij deze: ik ga binnenkort naar Overvecht om deze glijbaan uit te proberen. Wat een geniaal plan!

  9. Pingback: 火车站旁的成人滑梯 | 像素阁

  10. Pingback: Don’t Take The Stairs, Take The Slide - PSFK

  11. Pingback: Strike Cover || The Blog » Don’t take the stairs, take the slide.

  12. Even ter informatie, elke stad of plein die zo’n prachtige glijbaan wil. Bedrijf dat het heeft gemaakt is J Duits Enginering te Zutphen . http://www.duits.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=70:glijbaan-in-utrecht&catid=45:actueel-

  13. TK zegt:

    ‘t zag er altijd al uit als een zwembad, maar dit is echt te gek!

  14. Pingback: Why Take The Stairs? | Quirkins

  15. CaT zegt:

    wat grappig!
    hoorde t van iemand in het buitenland, die het op het buitenlandse nieuws had gezien…. geloofde het niet totdat ik op jouw blog terechtkwam… :)

  16. Wilde Inkt zegt:

    Dat is verbazingwekkend en ook wel cool. Iemand in Rome die het nieuws uit Overvecht hoort en dit verifieert bij iemand uit Boston. Ik had inderdaad gezien dat de Huffington Post mijn foto’s heeft gebruikt en een link heeft geplaatst naar mijn blog!

  17. patjem zegt:

    Ik kom helaas nooit meer in Overvecht, maar wat een gaaf idee van ProRail!

  18. Pingback: Есть желающие скатиться с горки вместо спуска по ступеням?!

  19. Stefan zegt:

    Jammer dat de glijbaan ‘direct’ op de grond terecht komt en niet iets erboven (zoals bij een normale glijbaan) Op die manier kan je er iets makkelijker afstappen en direct doorlopen.

  20. mt zegt:

    De max van een idee. Ik heb ervan gehoord via een intervieuw op Radio 1. Wanneer zou België er is eentje plaatsen? Op dat vlak staan jullie (Nederlanders) wel voor ;)
    Keep up the good work… :)

  21. Lola zegt:

    Heel erg vet! :D
    Ik snap echter wel dat de meesten alsnog de trap nemen, zo’n glijbaan wordt natuurlijk wel vies (zeker met slecht weer) en dan ga je daar niet met je goeie pak overheen…
    Maar ze mogen dit wel vaker maken ja!

  22. Pingback: grisser: Taking The Slide of the Day: Spotted at the Utrecht Overvecht railway station in Utrecht, t | Maho's Thoughts

Geef een reactie

