Glijbaan station Overvecht


Het is eindelijk zo ver. Vanaf vandaag kun je op station Overvecht de glijbaan nemen in plaats van de trap om de trein te halen. Werkmannen legden de laatste hand aan de glijbaan en zij wisten te melden dat er al twee mensen gebruik hebben gemaakt van de transferversneller zoals de glijbaan officieel door ProRail wordt genoemd. Het is een uniek in Nederland. Helaas begon het net te regenen toen ik arriveerde en heb de glijbaan nog niet getest. Klaas Schotanus van HIK-Ontwerpers had hem toen al getest. Hij is blij met het resultaat.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op Glijbaan station Overvecht

  1. Marjelle zegt:

    Dit soort dingen toveren een glimlach op m’n gezicht, het heeft ook iets typisch Nederlands mss, waar ter wereld vind je een glijbaan op het station. 😉 En om het NS-woord ‘transferversneller’ moest ik ook al grinniken. Succes met testen!

  2. Wilde Inkt zegt:

    Hoi Marjelle,
    Inmiddels kan ik vertellen dat de glijbaan heerlijk glijdt! Al nemen de meeste mensen toch nog de trap.

  3. Marjelle zegt:

    Dan doet ’t z’n naam eer aan! 😉

  4. Pingback: Taking The Slide of the Day - The Daily What

  5. Pingback: funnny | Weekly Pop Culture Funny Pictures

  6. Pingback: Taking The Slide of the Day | b4BreakFast

  7. Pingback: Groeten uit Holland! « These Wooden Ideas

  8. striving4equilibrium zegt:

    Bij deze: ik ga binnenkort naar Overvecht om deze glijbaan uit te proberen. Wat een geniaal plan!

  9. Pingback: 火车站旁的成人滑梯 | 像素阁

  10. Pingback: Don’t Take The Stairs, Take The Slide - PSFK

  11. Pingback: Strike Cover || The Blog » Don’t take the stairs, take the slide.

  12. Even ter informatie, elke stad of plein die zo’n prachtige glijbaan wil. Bedrijf dat het heeft gemaakt is J Duits Enginering te Zutphen . http://www.duits.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=70:glijbaan-in-utrecht&catid=45:actueel-

  13. TK zegt:

    ’t zag er altijd al uit als een zwembad, maar dit is echt te gek!

  14. Pingback: Why Take The Stairs? | Quirkins

  15. CaT zegt:

    wat grappig!
    hoorde t van iemand in het buitenland, die het op het buitenlandse nieuws had gezien…. geloofde het niet totdat ik op jouw blog terechtkwam… 🙂

  16. Wilde Inkt zegt:

    Dat is verbazingwekkend en ook wel cool. Iemand in Rome die het nieuws uit Overvecht hoort en dit verifieert bij iemand uit Boston. Ik had inderdaad gezien dat de Huffington Post mijn foto’s heeft gebruikt en een link heeft geplaatst naar mijn blog!

  17. patjem zegt:

    Ik kom helaas nooit meer in Overvecht, maar wat een gaaf idee van ProRail!

  18. Pingback: Есть желающие скатиться с горки вместо спуска по ступеням?!

  19. Stefan zegt:

    Jammer dat de glijbaan ‘direct’ op de grond terecht komt en niet iets erboven (zoals bij een normale glijbaan) Op die manier kan je er iets makkelijker afstappen en direct doorlopen.

  20. mt zegt:

    De max van een idee. Ik heb ervan gehoord via een intervieuw op Radio 1. Wanneer zou België er is eentje plaatsen? Op dat vlak staan jullie (Nederlanders) wel voor 😉
    Keep up the good work… 🙂

  21. Lola zegt:

    Heel erg vet! 😀
    Ik snap echter wel dat de meesten alsnog de trap nemen, zo’n glijbaan wordt natuurlijk wel vies (zeker met slecht weer) en dan ga je daar niet met je goeie pak overheen…
    Maar ze mogen dit wel vaker maken ja!

  22. Pingback: grisser: Taking The Slide of the Day: Spotted at the Utrecht Overvecht railway station in Utrecht, t | Maho's Thoughts

  23. Pingback: 13 scivoli spettacolari in giro per il mondo

Plaats een reactie